Váltson évszázadot a vasút Mátészalka és Debrecen között!

Miért fontos a felújítás? A két város közötti útvonalon ígért felújítás elmaradt, így továbbra is ezrek maradnak munka nélkül. Ezen változatni kell! Évente 825 ezer alkalommal  állampolgárok a  Mátészalka-Debrecen vasútvonalat, amely  stratégiai jelentőségű a  mátészalkai, fehérgyarmati, csengeri és nyírbátori járás  107 településén élő, mintegy 150 ezer lakosnak. A lassú vonatközlekedés sokszor akadályozza az embereket abban, hogy munkát vállaljanak közelebbi vagy távolabbi városokban, pedig a munkanélküliek aránya Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, 2017. harmadik negyedévében 7,8 % volt. A jelenlegi állapotokra jellemző hogy a Mátészalka és Debrecen közötti  78 kilométeres távolságot 45 km/h átlagsebességgel teszik meg a  személyvonatok! Míg 1997-ben a leggyorsabb vonat még 75 perc alatt tette meg a Mátészalka-Debrecen közötti 78 kilométeres távolságot, napjainkban ehhez már 91 percre van szükség. A vasútvonalon 24 állandó sebességkorlátozás van jelenleg is érvényben. A mátészalkai és környékbeli emberek el szeretnék érni azt, hogy újítsák fel  a vasútvonalat úgy, hogy azon a vonatok 80, esetleg 100 km/órás sebességgel haladhassanak, így akár Debrecenben is vállalhatnának munkát, ahol jelenleg is tárt karokkal várnák a munkás kezeket, de mivel a mindennapi ingázás nem oldható meg a vasúti közlekedés lassúsága miatt, ez egyenlőre nem kivitelezhető.